27 Nisan 2010 Salı

Kapsamdışı Personel ile ilgili Danıştay Kararı ne Aşamada?

Evet bu konuda gerek Facebook grubunda gerekse memurlar.net forumunda pek çok şey yazılıyor. Yazılanlara göre karar verilmiş ve yayınlanmak üzere. Bunlar spekülasyon, dedikodu. Danıştay kararları bir kaç ayda çıkmıyor, 3 yıl bile bazı durumlarda iyimser bir süre.

Gelgelelim işin aslına.

Dava ilk olarak Danıştay 5.Dairesine gitmiş. Daire, "Bahsi geçen personel devlet memuru değildir bu nedenle bu dava benim kapsamıma girmez" demiş. Ve davaya 12.Dairenin ve (şimdi hatırlayamadığım) başka bir Dairenin bakabileceğini belirtmiş. Anlayacağınız bizim ile ilgili bu davaya hangi dairenin bakacağı bile belirlenmemiş bu girdinin yazıldığı tarihde. Olumsuz bir durum da; 5.Dairenin hakkımız yersiz ve olumsuz olarak yorumlar yapmış olması. Dua edelim de daha insaflı hukukcuların bulunduğu bir Daire bu davaya baksın.

Bir de Boğaziçi EDAŞ dan bir arkadaşın Tespit Davası açtığı (niye bu davayı ben de açmadım diye soruyorum kendime, düşündük ama girişmedik), davanın nihai olarak Danıştaya gittiği, olumlu sonuçlandığı ve yayın aşamasında olduğunu duyuyorum. Verilen bilgi bu davanın yakın bir zamanda açılmadığı. Ayrıca tespit davası olduğu için diğer davalarla birleştirilmemiş olmalı. Bu bilgi doğru olabilir. Bize direk havuza gitme imkanı sağlamasa bile en azından hiç bir resmi kurum "Siz Kapsam Dışı değilsiniz" diyemeyecek. Danıştayla ilgili söylentiler içinde en makul olan ve ilk yayınlanacak karar bu diye düşünüyoruz.

Bakalım hayırlısı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder